14 april 2013

Nu äntligen har jag bestämt mig!

Det får vara nog nu. Det har gått på tok för långt redan och jag mår verkligen inte bra längre... Har läst och läst, lyssnat och tagit in vad alla säger. Och hamnar nu på LCHF. SÅ från igår morse så har jag följt dieten strikt! Var lite illamående igår och idag har jag en hemsk huvudvärk. Sockerberoendet var värre än jag trodde tydligen...
Jag har varit så anti denna metod tidigare men allt har bara handlat om okunskap. Nu har jag läst på och jag fattar! Det går att gå ner i vikt av att äta fett!! Jag har sett andra lyckas så jag måste ju testa! Och framför allt hoppas jag på att bli lite piggare, och kanske till och med minska lite på värken. Vi får väl se, men nu har jag bestämt mig och bara det gör att jag är en bra bit på väg!
Handlade igår:

Frukosten var något annorlunda mot vad jag brukar äta. Jag har under ett års tid ätit havregrynsgröt, med sylt och mjölk, en kopp te med honung och en knäckemacka med tex skinkost på. Bort, bort, bort!
Idag bestod frukosten av detta:

Yoghurt, naturell ekologisk, grekisk yoghurt, egen müsli gjord av pumpakärnor, solroskärnor, sesamfrön, kokosflingor, lite kanel och vaniljpulver. (glömde ha i bären jag tagit fram!) avokado, ägg, baby plommontomater, skinka, keso och majonäs. Till det ett ganska äckligt grönt te utan sötning alls! Hoppas jag lär mig med tiden... ha ha
Var lite småhungrig frammåt elvatiden så jag tog några bitar av ett fröknäckebröd jag gjorde igår, det med smör på så klart och några baby plommontomater, sen var jag nöjd.
Till lunch blev det följande:

Omelett gjord på bacon, ost, lök, ägg och grädde. Avokado, sallad och majonäs till.

Sen blev det ett litet snesteg, och detta kommer jag att fortsätta med. Kaffe med lite mjölk i. Tog mindre än en halv kopp så mängden mjölksocker och koffein är liten.

Tycker detta är superintressant och jag suger i mig allt jag kommer över just nu. Känns så skönt att ha fattat hur det går till! Och nu är jag så klart jättepepp på att se något resultat på vågen också. Man ska inte väga sig varje dag jag vet det, men det stod faktiskt -1,6 på vågen efter bara ett dygn. Jag intalar mig att det var vätska och hormoner som gjorde det!

Simon har haft kompis här både lördag och idag, söndag. Johannes har väntat in sin bästa kompis och varit allmänt sur över att vara ensam. Men så nyss så kom en annan klasskompis förbi så nu har han också något att göra! Skönt för mamman! :-)

Fick en present i torsdag som var så passande. Ibland vet ens vänner precis vad man behöver!
 
I morgon ska jag ha mitt första möte i min nya roll på jobbet. Känns spännande och ganska skrämmande! Tänk om jag inte verkar förberedd, tänk om det bara blir tyst och ingen säger nåt! Huvaligen! Får tänka ut några kloka grejer att ta till ifall det uppstår! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar