20 april 2013

Första veckan avklarad!


1 vecka har nu gått med lchf… -3,2 kg på vågen!!!! MYCKET nöjd! Och lite förvånad! Att det faktiskt funkade! J Ni blir jag ju pepp att fortsätta, även om det är lite jobbigt i mellanåt. Saknar min havregrynsgröt… så när jag kommit ner en bit i vikt så kommer jag troligtvis lägga till just det i min kost! Jag vet inte men jag tycker att jag känner mig något piggare faktiskt. Kanske beror på ljuset, solen, våren….eller på att jag faktiskt äter helt annorlunda nu!
Har inte fuskat en enda gång, och det är jag otroligt stolt över. Det är så lätt att tänka, ”bara den här godisen, makaronen, knäckemackan” osv. Men jag VET att fuskar jag så är flera dagars kämpande helt bortkastat och förstört. Och det tänkter jag INTE riskera nu!

Har överlevt tårtkalas för Simon som fyller 10 år på tisdag. Bakade lchf muffins som blev helt okej faktiskt. Sen åt jag grädde och lite bär när de andra åt marängtårta och kakor. Helt okej det också. Mindre okej kändes det i går på ett jobbmöte där det bjöds på nybakade bullar och kakor. Har inga som helst problem med att avstå, men jag känner mig som världens taskigaste när jag inte tar av det som bjuds! Vet inte vad jag ska säga… sa att jag precis kom från lunchen… (som om det hade hindrat mig tidigare!!!) Funderade på att säga att jag inte tål gluten… men kunde inte ljuga! Vet inte varför det tar emot att berätta att jag äter lchf. Har inget bra svar på det. Kanske kan säga att jag inte tål socker? För det är ju sant… blir tjock och mår dåligt!

 

2 kommentarer:

  1. Gud vad bra!
    Att det funkar så på en gång. Och det var ju faktiskt mycket på bara en vecka.
    Jag älskar oxå min gröt så jag fattar att du saknar den!

    Säg som det är. Du har varit hängig och känt dig ur form så du vill testa att lägga om kosten lite, utesluta en del saker ett tag. Det är ju sanningen utan att behöva säga att du kör en "diet".

    Styrkekram
    Din gamla Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Ska komma ihåg dina ord när jag hamnar i en jobbig sits nästa gång. Kan bli redan på onsdag då jag har ett sånt där möte igen... :-)

    Ja, verkigen kanon att det märks på en gång bara av å lägga om kosten, då blir man ju himla pepp å fortsätta!
    Kram till dig

    SvaraRadera